قیمت گرانترین محصولات این فروشگاه, کمتر از قیمت یک پیتزا می باشد
دسته بندی محصولات
محبوبترین محصولات
مجموعه کامل سوالات استخدامی روانشناسی کار مجموعه کامل سوالات استخدامی مدیریت بازاریابی

اطلاعیه فروشگاه

به جدّ می گوئیم تمامی محصولات فروشگاه اینترنتی سرزمین فایل جهت افزایش معلومات فارغ التحصیلان، دانشجویان، دانش آموزان و همچنین مطالعه و کسب دانش است و نه استفاده مستقیم و کپی برداری از آن. هر شخص حقوقی یا حقیقی که فکر می کند هر یک از این محصولات فروشگاه صاحب اثرشان می باشد و بدون کسب اجازه در این فروشگاه گذاشته شده است، با ما تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به بررسی و حذف این محصول اقدام فرماییم. فروشگاه سرزمین فایل کارمندان بسیاری در قسمت های مختلف دارد و احتمال اینکه اشتباهی از طرف ما رخ دهد و فایل شخصی بدون کسب اجازه گذاشته شود وجود دارد؛ برای همین ضمن توجه و تعهد نسبت به این موضوع به تمامی کارمندانی که در مجموعه سرزمین فایل مشغول فعالیت هستند متذکر شده ایم که بدون کسب اجازه از صاحب اثر به هیچ وجه فایلی ارسال نکنند. در صورت وجود مشکل اینچنینی لطفا با ما تماس بگیرید. سامانه پیامکی: 30008900144549 ایمیل: varkaneh.com@gmail.com

تحقیق جامعه و قدرت سیاسی

تحقیق جامعه و قدرت سیاسی
تحقیق جامعه و قدرت سیاسی/
 
در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:
 
خلاصه و چکیده تحقیق:
ناصیف نصار از حکیمان ژرف‌اندیش دیار عرب است. او که از بنیان‌گذاران انجمن عربی فلسفی در عمان است از سال 1967 در دانشگاه لبنان در کار تدریس بوده و در دانشگاههای گوناگون عربی و اروپایی در مقام استاد حضور یافته است. او اکنون رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لبنان است. از او تنها یک کتاب با مشخصات زیر، به فارسی برگردانده شده است:
(نصار، ناصف [ناصیف]، اندیشه واقع‌گرای ابن‌خلدون، ترجمه یوسف رحیم‌پور، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، 1366.) عناوین پاره‌ای از کتابهای دیگر او بدین قرار است: (نحو مجتمع جدید) «به سوی جامعه‌ای نو»، (طریق الاستقلال الفلسفی) «شیوه استقلال فلسفی‌»،(مفهوم الامة بین الدین والتاریخ) «مفهوم دینی و تاریخی امت‌»، (الفلسفة فی معرکة الایدیولوجیة) «فلسفه در معرکه ایدئولوژی‌»، (تصورات الامة المعاصرة) «انگاره‌های امت معاصر»،(مطارحات للعقل الملتزم) «گفت‌وگوهای خرد متعهد»، (منطق السلطة) «منطق قدرت‌» و (الایدیولوجیة علی المحک)«عیارسنجی ایدئولوژی‌».
درونمایه این نوشتار، پرداختن به مشکله عدالت در مقام بنیاد یا جزء لایتجزای مشکله قدرت است. هر قدرتی از آن هنگام که پا می‌گیرد با پرسش عدالت رو به روست، زیرا حق است و عدالت نیز وضعیتی حقوقی است و از این رو ناگزیر است نسبت‌خود را با عدالت و نسبت عدالت را با خود تنظیم کند. قدرت، رهبری و خدمت است و به همین سبب به همان اندازه که نزد رهبر خادم مرزهای عینی و ذهنی دارد، نزد مامور مخدوم نیز مرزهای عینی و ذهنی دارد.
بر این پایه میان قدرت و عدالت پیوندی گوهرین است. اگر قدرت از عدالت‌بگسلد دیگر بر حق نیست; و این پیوند گوهرین میان قدرت و عدالت‌یکی از تمایزهای بنیادین میان قدرت و غلبه است. غلبه و سیطره بر پایه عدالت نیست و به حسب مقتضای عدل، عمل نمی‌کند. بنابراین عدالت‌برای قدرت و قدرت برای عدالت، ضروری است. عدالت از آن رو که بنیاد و ارزش است، فوق قدرت می‌ایستد و از آن رو که نیازمند قدرت و یکی از ابزارهای آن است همراه آن می‌رود.
از آن رو که سعادت، آرمان نهایی آدمی است و قدرت سیاسی در چارچوب سرشت دنیوی و ابعاد اجتماعی و امکانات مردمی که زیر قدرت آن هستند در خدمت این آرمان است، قدرت سیاسی برای دستیابی به سعادت نمی‌تواند روابطی غیرعادلانه در جامعه برقرار سازد. گرچه سعادت جامعه سراسر با سعادت فرد تفاوت دارد تا آنجا که نمی‌توان یکی را با دیگری سنجید، با این همه همان طور که فرد نمی‌تواند با ظلم به خود و دیگران به سعادت برسد جامعه نیز با وجود روابط ظالمانه درونی و مناسبات ظالمانه با جوامع دیگر سعادتمند نخواهد شد.
بر این اساس، گرایشهایی که برای تحقق اصل جدایی سیاست از اخلاق، قدرت سیاسی را یکسره از عدالت جدا می‌کنند، درست نمی‌اندیشند. سیاست و قدرت سیاسی در ماهیت‌خود از اخلاق و قدرت اخلاقی متمایز است، با این همه یکسره از آن جدا نیست. ادیت‌شتاین که در کتاب «درباره دولت‌» باور دارد: «نمی‌توان وظیفه تحقق عدالت را بر دوش دولت نهاد»، دو دلیل می‌آورد: یکی این که، این تصور که می‌توان حق ناب را در میان مردم رواج و تحقق داد بی‌آن که نیازی به دولت‌باشد، کاملا مجاز و ممکن است. دیگر آن که، حق وضعی و قراردادی در دولت می‌تواند عادلانه نباشد. دلیل نخستین او فرضی و دلیل دوم او گمانی بیش نیست. عدالت در مقام ارزشی برین برای انسان اجتماعی، نمی‌تواند در تحقق و مرزبندی خود از ضمیر فردی جدا باشد. از این رو قدرت اجتماعی و بویژه قدرت سیاسی باید در این امر مهم مشارکت کند. بنابراین نه تنها از این رو که عدل یکی از شرطهای سعادت اجتماعی است، بل بدین خاطر نیز که یکی از وجوه هم‌کنشی اخلاق و سیاست است، برای قدرت سیاسی ارزشی مهم است. همان گونه که این هم کنشی، ارزشی اخلاقی مانند عدالت را بر سیاست فرو می‌افکند، ارزش سیاسی همچون میهن‌دوستی را نیز بر اخلاق الزام می‌کند. هم چنین روی‌گردانی از عدالت در حق وضعی که دولت تعیین می‌کند، یا در دولتی است که روح قدرت بر آن چیره است و یا در دولتی است که در چنگ روح غلبه و سیطره است. در صورت دوم این وضعیت، طبیعی است. زیرا عدالت از ارزشهایی نیست که دلخواه و آرمان دولت‌باشد و دولت‌بدان پای‌بند باشد. در حالت نخستین که دولت‌به معنای حقیقی آن است، این امر نسبی است و می‌توان اسباب آن را جستجو کرد و از میان برد. ولی این بدین معنا نیست که عدالت، وظیفه دولت و مطابق با ماهیت و معنای حقیقی دولت نیست.
 
تعداد صفحات: 31
 
فرمت فایل: word
 
فهرست مطالب:
مقدمه     2
قدرت سیاسی چیست؟          4
جامعه و قدرت سیاسی          6
قواعد عدالت         16
نقش قدرت سياسي در جامعه  24
نتیجه گیری:         28
فهرست منابع:       29

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,500 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
political-power_558740_6859.zip156.3k





پرفروش ترین محصولات
پیوند ها