قیمت گرانترین محصولات این فروشگاه, کمتر از قیمت یک پیتزا می باشد
دسته بندی محصولات
محبوبترین محصولات
مجموعه کامل سوالات استخدامی روانشناسی کار مجموعه کامل سوالات استخدامی مدیریت بازاریابی

اطلاعیه فروشگاه

به جدّ می گوئیم تمامی محصولات فروشگاه اینترنتی سرزمین فایل جهت افزایش معلومات فارغ التحصیلان، دانشجویان، دانش آموزان و همچنین مطالعه و کسب دانش است و نه استفاده مستقیم و کپی برداری از آن. هر شخص حقوقی یا حقیقی که فکر می کند هر یک از این محصولات فروشگاه صاحب اثرشان می باشد و بدون کسب اجازه در این فروشگاه گذاشته شده است، با ما تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به بررسی و حذف این محصول اقدام فرماییم. فروشگاه سرزمین فایل کارمندان بسیاری در قسمت های مختلف دارد و احتمال اینکه اشتباهی از طرف ما رخ دهد و فایل شخصی بدون کسب اجازه گذاشته شود وجود دارد؛ برای همین ضمن توجه و تعهد نسبت به این موضوع به تمامی کارمندانی که در مجموعه سرزمین فایل مشغول فعالیت هستند متذکر شده ایم که بدون کسب اجازه از صاحب اثر به هیچ وجه فایلی ارسال نکنند. در صورت وجود مشکل اینچنینی لطفا با ما تماس بگیرید. سامانه پیامکی: 30008900144549 ایمیل: varkaneh.com@gmail.com

تحقیق مسئولیت سیاسی اعضای قوه مجریه

تحقیق مسئولیت سیاسی اعضای قوه مجریه
تحقیق مسئولیت سیاسی اعضای قوه مجریه/
 
در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:
 
خلاصه و چکیده تحقیق:
اگرچه حکومت جمهوری‌ اسلامی ایران مانند اغلب‌ دولتهای هم‌عصر خود جمهوری است،اما باید توجه داشت که تفاوت‌ هایی هم وجود دارد.این‌ مساله به خصوص‌ درباره وضعیت رییس‌ جمهور و سایر ارکان‌ نظام سیاسی نمود پیدا می‌کند.اگرچه بعضی‌ رییس جمهور را به‌عنوان‌ نماد جمهوری اسلامی‌ ایران می‌شناسند،اما برخی دیگر او را تنها بالا ترین فرد اجرایی دولت‌ قلمداد می‌کنند.هردو این‌ تفاسیر ناقصند.این‌ مقاله به وظایف، مسئولیتها و تواناییهای رییس‌ جمهور برپایه قانون‌ اساسی جمهوری اسلامی‌ ایران و نقش وی به‌عنوان‌ شخص اول مملکت پس از رهبری و مسئول اجرای‌ قانون اساسی می‌پردازد.
نظام جمهوری اسلامی ایران از این منظر که چارچوبی برای اعمال حاکمیت در سرزمین مشخص با مردمان آن‌ است تفاوتی با سایر نظام‌های حاکمیتی ندارد بااین‌حال ساخت چارچوب‌بندی آن به نحو بارزی با سایر ساختارهای حاکمیتی ممتاز می‌شود ساخت حاکمیتی در این نظام تا حدودی متفاوت از سایر نظامهاست.یکی از بنیادی‌ترین تفاوت‌ها گرایش نخب گرایانه در نظام جمهوری اسلامی است.در اکثر نظامهای حاکمیتی گرایش‌ نخبگی عموما درنهادهای فیصله بخشی است درحالی‌که در سیستم حکومت جمهوری اسلامی ایران بالاترین‌ مقام رسمی کشور باید واجد ویژگی نخبگی(فقاهت)همراه با تائید عمومی باشد(رای مستقیم یا غیر مستقیم مردم‌ )بااین‌حال مقاماتی نیز در این نظام سیاسی وجود دارند که قانون اساسی شرایط و ویژگیهای خاصی برای آنها از حیث نخبگی قائل نشده است نمایندگان مجلس،رئیس جمهور،اعضای شورای شهر و روستا بعبارت‌دیگر هر شهروند ایرانی اکثریت(یا اکثریت قریب‌به‌اتفاق آنها)می‌توانند با تلاش در حوزه سیاسی اجتماعی بدون التزام‌ به داشتن تخصصی خاص(نخبگی)و صرفا با رای مردم به ستمهای فوق دست یابند با توجه به نوع تقسیم قدرت‌ در این نظام سیاسی که معطوف به اهداف آرمان‌گرایانه مقرر در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی است شاهد نوعی همنشینی نخبه‌گرایی و جمهوری به مفهوم خاص آن هستیم به نحوی که نخبگان نه فقط در نهادهای‌ فیصله‌بخش مثل دادگاهها بلکه در نهادهای تقنینی(شورای نگهبان)و رهبری نظام هم حضور پررنگ دارند(البته‌ با لحاظ جمهوریت نظام)و این همنشینی علاوه‌براینکه همگرایی و ارتقا سیستم را موجب می‌شود درعین‌حال‌ ممکن است موانع و تعارضاتی را موجب شود که تفسیر دقیق،درست،متدولوژیک و معطوف به هدف این نظام‌ سیاسی می‌تواند دامنه این تعارضات و موانع را کاهش داده و موجب کارایی نظام سیاسی در رقابت با سایر الگوهای‌ حکومتی فراهم شود.روشن کردن حدود وظایف و اختیارات نهادهای مختلف و شفاف کردن آنها به‌یقین حرکتی‌ روبه‌جلو محسوب می‌شود.در این نوشتار به وظایف و اختیارات یکی از نهادهای اساسی و بنیادی این نظام می‌ پردازیم و به سوالات زیر جواب می‌دهیم که جایگاه رئیس جمهور در نظام حکومتی جمهوری اسلامی کجاست‌ ؟رابطه آن با رهبری چگونه است؟حدود اختیارات این رکن نسبت به سایر ارگان چگونه است؟چه اختیارات‌ و وظایفی دارد؟و بالاخره خلاءهای موجود در این وظایف و اختیارات کجاست و چه تفسیری از وظایف این نهاد مطابق با اهداف آرمان‌گرایانه قانون اساسی وجود دارد.
کثرت وظایف و اختیارات رئیس جمهور در ایران،در هر دوره­ای ایجاب نموده رئیس جمهور برخی از وظایف خود را به معاونین خویش واگذار نماید و محمل قانونی مورد استناد نیز عموماً اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی بوده که به رئیس جمهور اجازه داده جهت انجام وظایف قانونی خود معاونانی داشته باشد و متعاقباً امر اداره ی هیأت وزیران و مسئولیت هماهنگی سایر معاونت­ها را در صورت موافقت رئیس جمهور به معاون اول واگذار نموده است.این درحالی است که در نظر بعضی حقوق دانان واگذاری این گونه اختیارات به معاونین با "اصل قائم به شخص بودن" وظایف و اختیارات رئیس جمهور منافات دارد. بی تردید بسیاری از اختیارات رئیس جمهور قائم به شخص اوست و افراد منصوب از سوی وی و یا معاونین ایشان نمی­توانند انجام آن ها را بر عهده گیرند.از سوی دیگر مسئولیت ناشی از بر عهده گیری این گونه وظایف نیز مطرح است.بدین لحاظ در این نوشتار تلاش خواهیم کرد با تتبع در منابع حقوقی موجود، در زمینه­ی اختیارات رئیس جمهور شامل قانون اساسی و قوانین عادی و مستندات دیگر از جمله مشروح مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی به بررسی موضوع بپردازیم.
 
تعداد صفحات: 12
 
فرمت فایل: word
 
فهرست مطالب:
خلاصه   1
الف) وظایف رئیس جمهور    2
ب) بررسی حقوقی  2
الف)کلیات            7
ب)بررسی وضعیت ایران     8
ج)وظایف و اختیارات رئیس‌جمهور در ارتباط با قوای دیگر 8
مسئولیت رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی     9
فهرست منابع:       11

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
ghove-mojreih_558772_5673.zip35k





تحقیق جامعه و قدرت سیاسی

تحقیق جامعه و قدرت سیاسی تحقیق جامعه و قدرت سیاسی/   در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:   خلاصه و چکیده تحقیق: ناصیف نصار از حکیمان ژرف‌اندیش دیار عرب است. او که از بنیان‌گذاران انجمن عربی فلسفی در عمان است از سال 1967 در دانشگاه لبنان در کار تدریس بوده و در دانشگاههای گوناگون عربی و اروپایی در مقام استاد حضور یافته است. ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,500 تومان
پرفروش ترین محصولات
پیوند ها